IMC har gjort en kraftig oppgradering av epost tilbudet. Dette gir
mange nye fordeler for deg.
Du finner en samlet beskrivelse av de nye epost tjenestene på vår
mail side.
Hva betyr dette for deg?
Det er mange sider ved det nye tilbudet som betyr noe for deg. Fordeling
av kvote på webhotell og epost kontoer Siden det nå blir
tilrettelagt for at du kan lagre mailarkiv på IMC sin server, er det
viktig at du fordeler tilgjengelig diskplass på de ulike brukerne. Dersom
du trenger mer plass enn det som er tilgjengelig i abonnementet, kan du
enkelt oppgradere til et større abonnement. Standard oppsett vil være
25MB på hver epostkonto. Dersom du ønsker mer, må du selv konfigurere
dette. Fordeling av diskplass gjøres enkelt fra den nye kvote
funksjonen som du finner ved å logge inn på "Min konto". Bruk
av korrekt server for utgående epost og innlogging Hittill har noen
av de eksisterende kundene hos IMC ikke behøvd å benytte innlogging
ved sending av epost. Det har heller ikke vært alle som har vært
registrert med SPF (Sender Policy Framework). Dette innføres nå får
alle kunder, og det innebærer at alle kunder må konfigurere sin
epostklient slik at innlogging benyttes, og at smtp server hos IMC
blir benyttet for utgående epost. Kunder som har behov for å sende via
en annen utgående server må gi beskjed til IMC. Lagring av
epost arkiv på server hos IMC Dersom du ønsker å benytte
muligheten for å lagre epost arkivet hos IMC, og allerede har
konfigurert konto i din epost klient, må du endre konfigurasjonen av din
konto i din epost klient. Du finner informasjon i kunnskapssenteret som
beskriver hvordan dette skal gjøres. Bruk av Webmail Dersom du
ønsker å bruke webmail hos IMC, må du vite ditt brukernavn og
passord. Dersom du ikke husker hva dette er, må du ta kontakt med din
administrator (for ditt domene). Administratoren kan finne frem ditt
brukernavn, og han kan sette nytt passord på din konto. Husk at dersom
administratoren setter nytt passord på din konto, så må også din epost
klient oppdateres med denne informasjonen. Bruk av epost fra
mobiltelefon I prinsippet konfigureres epost på en mobiltelefon på
samme måte som man konfigurerer epost for en PC klient (f.eks MS
Outlook). Det vil komme informajson i kunnskapssenteret som gir mer
informasjon om hvordan telefoner skal konfigureres. Backup av mail
arkiv Når du har satt opp konfigurasjonen av din outlook klient til
å koble seg mot mailarkvi på serveren, kan du velge hvilke foldere du
ønsker skal ligge på IMC server, og hvilke foldere du ønsker å ha
liggende lokalt på din pc. Du kan på denne måten styre hvilke foldere
du ønsker å dele mellom ulike klienter, og hvilke du ønsker kun skal
ligge på din en datamaskin. De folderne du velger å legge på serveren
vil det automatisk bli tatt backup på, de andre tar du ansvaret for selv.
På denne måten kan du flytte de viktigste filene over på serveren slik
at disse er tilgjengelig og blir med i backup. Konfigurering av
fraværsmelding og midlertidig viderekobling Dersom en epostadresse
skal ha fast viderekobling, f.eks ved at den ansatt ikke lengre er ansatt
i bedriften, bør administratoren benytte viderekobling i kontrollpanelet.
Ved midlertidige viderekoblinger og fraværsmelding, kan dette gjøres av
den enkelte epost brukeren. Epost brukeren må da logge inn på sin
webmail og benytte funksjonen for viderekobling og fraværsmelding der. Bruk
av filter for søppelpost Beskrivelse av hvordan søppelpost skal
konfigureres. Er det noe du savner?
Savner du noe i vårt epost tilbud? Vi har gjort vårt beste for å
skape en av markedets beste e-post tilbud, og trenger din støtte for å
sørge for at det fortsetter slik. Gi oss dine
synspunkter dersom du har forslag som kan gjøre e-post tjenesten enda
bedre.
|